
DZIEŃ ZIEMI – 24 kwietnia 2015
24 kwietnia w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Sączowie odbyło się podsumowanie akcji i konkursów przeprowadzonych z okazji obchodów Światowego Dnia Ziemi, które w tym roku były poświęcone promocji odnawialnych źródeł energii i efektywności energetycznej, pod hasłem „Z energią zmienimy źródła”.
W odpowiedzi na propozycję przybycia do szkoły „aktywnie” 22 kwietnia z publicznego transportu skorzystało 42 uczniów, pieszo przybyło 12 a rowerem 6. W tym dniu zebraliśmy 861kg makulatury. Najwięcej zebrały klasy: VI – 429kg, II – 205kg, III – 123kg.
Na etapie szkolnym SK LOP wyłoniło prace uczniów, które wzięły udział w konkursach:
- „Drzewa Naszych Lasów”- zorganizowanym przez TPL SGGW w Warszawie (Dominika Czajkowska klasa II).
- „Leśny ludek” i „Leśny przewodnik” -zorganizowanym przez Miejską i Powiatową Bibliotekę publiczną w Będzinie (Wiktoria Jura i Natalia Ples klasa Ia, Mateusz Balcerzak klasa IV, Karolina Woźniak i Anna Pawlikowska klasa V).
- w szkole odbył się konkurs zorganizowany przez LOP pod hasłem „Alternatywne źródła energii”. Zwycięscy w tym konkursie:
- I miejsce Mateusz Balcerzak klasa IV
- II miejsce Paulina Zymela klasa VI
- III miejsce Wiktoria Dyszy klasa VI
Po rozdaniu dyplomów klasa IV zaprosiła Panią dyrektor, nauczycieli i uczniów na przedstawienie pod tytułem „LEKCJA PRZYRODY”. Uczniowie przygotowali scenki o tematyce ekologicznej, które miały uczulić nas na problemy naszej Planety.
Na podsumowanie ekologicznego święta posadzono w szkolnym ogrodzie: jodłę kalifornijską, jodłę kaukaską i jałowiec płożący. Sadzonki zostały podarowane przez Panią Józefę Kopiec, która prowadzi szkółkę drzew i krzewów ozdobnych w Twardowicach.
Celem zadań realizowanych w ramach obchodów Dni Ziemi było kształcenie umiejętności i zachowań, które pozwolą dostrzec, że działalność człowieka ma wpływ na środowisko nie tylko w skali lokalnej ale i globalnej, oraz zrozumienie, że człowiek może przewidywać skutki własnej działalności. Każdy ma prawo do świadomych wyborów i zachowań proekologicznych.