Tutaj powinien być opis

„Indywidualizacja nauczania w klasach I-III na terenie Gminy Bobrowniki”

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX -Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. -Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

 

Od dnia 2 stycznia 2012r. w naszej szkole odbywają się zajęcia w ramach programu „Indywidualizacja  nauczania w klasach I-III na terenie Gminy Bobrowniki”.  Projekt ten jest realizowany przez MEN ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Nasza szkoła otrzyma na realizację projektu środki finansowe w kwocie 38000 zł. Otrzymane fundusze przeznaczone będą na realizację zajęć dodatkowych oraz doposażenie bazy szkoły w adekwatne do uczniowskich potrzeb materiały dydaktyczne i specjalistyczny sprzęt.

 

W naszej szkole prowadzone będą:

  • Zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, zagrożonych ryzykiem dysleksji.
  • Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
  • Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
  • Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.
  • Gimnastyka korekcyjną dla dzieci z wadami postawy.
  • Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.

Do celów  programu należą:

  • zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap oferty   edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego   indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i   rozwojowymi;
  • zwiększenie stopnia i zakresu wykorzystania aktywizujących metod   nauczania;
  • zwiększenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia i pomocy   psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom, w szczególności   dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
  • podniesienie jakości pomocy udzielanej przez szkołę rodzicom dzieci    uczących się na I etapie oraz zintensyfikowanie współpracy i  zaangażowania rodziców w życie szkoły.

Projekt zakończy się w czerwcu bieżącego roku.