Tutaj powinien być opis

TĘCZA SMAKÓW, ZAPACHÓW I BARW – przedszkolny projekt arteterapeutyczny

W minionym roku szkolnym przedszkolny projekt arteterapeutyczny „Tęcza smaków, zapachów i barw” został dostrzeżony na przeglądzie autorskich programów społecznych Fundacji ING Dzieciom. Realizacja projektu ze względu na pandemię została przeniesiona na jesień 2020roku.

Celem projektu jest kształtowanie postaw proekologicznych i prozdrowotnych dzieci związanych z   racjonalnym odżywianiem się oraz kształtowanie prawidłowych  nawyków     żywieniowych dzieci. Koncepcją projektu jest aby dzieci poznawały otaczające środowisko społeczno – przyrodnicze, wykorzystując zmysły smaku, zapachu, dotyku i wzroku.

Szczegółowe cele projektu to:

  • dostarczanie  dzieciom wiedzy na temat zagrożeń wynikających z nieprawidłowych nawyków żywieniowych dzieci
  • poznawanie, nazywanie smaków i zapachów żywności
  • kształcenie zmysłu smaku, węchu, wzroku i dotyku
  • czynne uczestnictwo dzieci w przygotowaniu potraw o rożnych smakach
  • kształtowanie ciekawości zmysłowej otaczającego środowiska przyrodniczego
  • rozbudzanie wrażeń zmysłowych w trakcie warsztatów kulinarnych i zajęć integracji sensorycznej na świeżym powietrzu
  • kształtowanie postaw proekologicznych wobec świata przyrody

Podejmowane działania w ramach projektu:

  1. Spotkanie dzieci z dietetykiem „ Poznajemy zasady zdrowego odżywiania”
  2. „Tęcza smaków i barw ” zajęcia arteterapeutyczne z wykorzystaniem techniki mappingu i muzykoterapii, doskonalenie zmysłu smaku.
  3. „Zbożowe talerzyki” zajęcia arteterapeutyczne,   mandala, doskonalenie zmysłów dotyku, elementy jogi dla dzieci.
  4. „Przedszkolna uczta smakowa” warsztat kulinarny, doskonalenie zmysłu smaku, dotyku       i węchu
  5. „Świat zmysłów” zajęcia sensoryczne w ogrodzie przedszkolnym, kształcenie zmysłów dotyku, węchu i wzroku. Działania arteterapeutyczne w ogródku ziołowym, malowanie na folii, doświadczenia z wodą, piaskiem i żwirem.
  6. Wernisaż prac artystycznych dzieci wykonanych technikami mappingu i mandali w ramach projektu.
  7. Montaż urządzeń i stworzenie w wydzielonej strefie  ogrodu  sensorycznego.